خلاصه عملکرد  

به‌روز شده در: ۱۴۰۱/۵/۳۱
  • ۱۶۵ اعضای هیات علمی با صفر یا یک مقاله
  • ۳۹۴ تعداد اعضای هیات علمی شاغل
  • ۹/۷۲ نسبت استناد به مقاله در همه سال‌ها
  • ۰/۳۳ نسبت مقاله به هیات علمی در ۲۰۲۱
  • ۵۴ H-Index
۲۰۰۱ ۲۰۲۱
  • ۱۸۸۰۲ استنادات
۲۰۰۱ ۲۰۲۱
  • ۱۹۳۴ مقالات
۲۰۰۱ ۲۰۲۱

۲۸%
مقالات با همکاری بین‌المللی
۷%
خوداستنادی (دانشگاه)
۴۲%
اعضای هیات علمی با صفر یا یک استناد
۲۸%
مقالات i10
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص IF
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص CiteScore
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SJR
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SNIP

زمينه‌هاي پژوهشي مقالات:

معرفي

دانشگاه مازندران هم اکنون بزرگترین مرکز آموزش عالی استان به شمار می رود و دارای سابقه ای بالغ بر ۴۷ سال است که هسته اولیه آن را مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی، مدرسه علوم کشاورزی ساری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مرکز تربیت دبیر فنی نوشیروانی بابل و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر تشکیل داده اند که در سال ۱۳۵۸ و با تصویب شورای عالی انقلاب از ادغام این مراکز ، دانشگاه مازندران به صورت رسمی تاسیس و در طی سال های اخیر رشد قابل توجهی در هر دو عرصه کمی و کیفی داشته است.

همچنین در سال ۱۳۶۴ دانشکده ی پزشکی تحت پوشش دانشگاه مازندران، ابتدا در ساری و سپس در بابل تاسیس گردید که در سال تحصیلی ۶۷-۶۶ با قرار گرفتن در مجتمع های پزشکی تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه مازندارن جدا و از آن تاریخ به صورت مستقل در آمدند. دانشکده ی کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه مازندران منتزع و به صورت دانشگاه مستقل شکل گرفت.

در پی برنامه توسعه و گسترش آموزشی عالی در استان و ایجاد دانشگاه های تخصصی،‌ دو مجتمع علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و فنی و مهندسی نوشیروانی بابل نیز مطابق مصوبات ریاست محترم جمهوری از دانشگاه مازندران منتزع و به صورت دانشگاه های مستقل درآمدند. ضمناً‌ مقرر شد تا جامعیت دانشگاه مازندران به عنوان محور آموزش عالی استان، در قالب ایجاد رشته های فنی و مهندسی و کشاورزی حفظ گردد.

کار آموزش و تدریس دانشجویان را ۳۵۰ عضو هیات علمی (تعداد ۳۷ استاد، ۸۸ دانشیار، ۲۰۰ استادیار و ۲۴ مربی) و تعدادی از مدرسین حق التدریس بر عهده دارند. تعداد رشته های موجود در دانشگاه مازندران بیش از ۸۲ رشته در مقطع کارشناسی در دوره های روزانه و شبانه، بیش از ۹۸ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۶۶ رشته گرایش در مقطع دکترا می باشد.

در حال حاضر این مرکز آموزش عالی بر اساس سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهداف متعددی در عرصه تولید علم و فناوری و پژوهش، خدمات آموزشی و فعالیت های فرهنگی در عرصه تبادل اندیشه و شکوفا نمودن استعداد ها و اندیشه های نسل فرهیخته جامعه بر عهده دارد و بر همین اساس، با اتخاذ راهبردهایی در حوزه طرح های عمرانی، برنامه های زمان بندی شده آموزشی، پروژه ها و طرح های پژوهشی و فرهنگی فعالیت های مجدانه ای در دست اقدام دارد.

دانشجويان

۷۸۳ ۴۸۹۹ ۱۳۵۸۰

اعضاء هيات علمي

  • نمایش تا از کل عضو

فهرست مقالات Scopus

  • تا از کل مقاله
No. Title Authors Journal IF SJR CiteScore Published Cited By

مقالات منتشر شده در مجلات برتر Scopus

Criterion: 

دانشکده‌ها

شیمی

  • اعضاء: ۳۱ مقالات: ۱۴۷۳ استنادات: ۲۴۱۲۶

علوم پایه

  • اعضاء: ۴۷ مقالات: ۱۳۱۳ استنادات: ۱۸۱۴۰

مهندسی و فناوری

  • اعضاء: ۴۲ مقالات: ۸۳۲ استنادات: ۱۸۵۸۵

علوم ریاضی

  • اعضاء: ۳۲ مقالات: ۷۴۵ استنادات: ۸۴۶۶

علوم ورزشی

  • اعضاء: ۲۲ مقالات: ۱۱۳ استنادات: ۵۳۰

علوم اقتصاد و اداری

  • اعضاء: ۳۹ مقالات: ۶۴ استنادات: ۴۲۷

علوم انسانی و اجتماعی

  • اعضاء: ۴۴ مقالات: ۶۳ استنادات: ۴۲۹

علوم دریایی و محیطی

  • اعضاء: ۱۰ مقالات: ۲۳ استنادات: ۳۹۹

هنر و معماری

  • اعضاء: ۲۹ مقالات: ۱۴ استنادات: ۲۳

گروه پژوهشی حوضه اقلیمی خزر

  • اعضاء: ۲ مقالات: ۷ استنادات: ۲۲

حقوق و علوم سیاسی

  • اعضاء: ۳۰ مقالات: ۵ استنادات: ۵

ادبیّات فارسی و زبان‌های خارجی

  • اعضاء: ۳۲ مقالات: ۱ استنادات: ۰

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

  • اعضاء: ۵ مقالات: ۱ استنادات: ۷۰

گروه پژوهشی آموزش و اشتغال زنان

  • اعضاء: ۲ مقالات: استنادات:

الهیات و معارف اسلامی

  • اعضاء: ۲۷ مقالات: استنادات: